5 tips voor het opbouwen van je namenlijst

5 Tips voor het opbouwen van je e-maillijst

Het opbouwen van je e-maillijst is nog steeds essentieel...

Waarom? Omdat je op gehuurde grond geen huis kunt bouwen! Vandaag de dag merk ik dat veel ondernemers een grote doelgroep opbouwen via Social Media zoals bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Een goed begin, maar...

Een groot nadeel is het feit dat deze doelgroep 'niet van jou' is. Wij zijn namelijk geen eigenaar van Facebook, Instagram of welk Social Media platform dan ook.

Een mailinglijst opbouwen is het fundament van iedere online onderneming en is de grootste prioriteit van je marketing.

Op het moment dat men zich inschrijft op jouw e-maillijst, kun je ze wel direct bereiken. Ook van het e-mailsysteem dat we gebruiken -ik adviseer je ActiveCampaign- zijn we geen eigenaar, maar wel over de e-mail adressen! 

E-mail tip!  

Exporteer of back-up op regelmatige basis (bijvoorbeeld altijd aan het einde van iedere maand) je contactpersonen, zodat je altijd een bestand hebt om op terug te vallen.

   

Hieronder deel ik 5 tips met je om je e-maillijst te laten groeien: 

  1. Zorg voor minimale velden op je inschrijfformulier. 
    Hoe meer velden je toevoegt, hoe lager de conversie is (hoe minder mensen zich zullen aanmelden voor je nieuwsbrief of digitale weggever). Je kunt volstaan met alleen een e-mail adres maar ik vraag ook altijd de voornaam zodat ik mijn e-mails kan personaliseren.

  2. Geef in je nieuwsbrief ‘exclusieve informatie’.
    Informatie die je dus nergens anders deelt. Mensen zijn geneigd zich sneller in te schrijven omdat ze deze exclusieve informatie graag willen ontvangen en weten dat je deze info nergens anders deelt. Zorg er dus voor dat je waarde levert en hou je aan je woord door de informatie niet alsnog ergens anders te delen!

  3. Heb je een webshop?
    Doe een aanbod dat, op het moment dat ze zich aanmelden voor je namenlijst, men bijvoorbeeld een 10% kortingscode ontvangen voor hun eerste aankoop.

  4. Zorg dat je een ‘inschrijfbox’ hebt direct onderaan je blogbericht.
    Na het lezen van je blogbericht kunnen ze zich direct inschrijven. Het zou nog mooier zijn als de content waarvoor ze zich inschrijven, relevant of complementair is aan de informatie in het blogbericht.

    Ik zou bijvoorbeeld hieronder een ‘content upgrade’ kunnen maken met: Ontvang nog 3 extra tips om je namenlijst te laten groeien, in je mailbox.

    Een ander idee is, als je bijvoorbeeld een waardevol blogbericht hebt geschreven, dat ze het blogbericht als een .pdf document (naslagwerk) kunnen ontvangen als ze zich inschrijven, dus hun naam en e-mail adres achterlaten.
     
  5. Maak een ‘pop up box’ op je website.
    Op het moment dat iemand je website wilt verlaten, wordt de pop-up box zichtbaar met de mogelijkheid om zich aan te melden voor je e-maillijst. Ik heb mijzelf, op deze manier, al heel vaak ingeschreven voor nieuwsbrieven.

    Ik hoor heel vaak: ja maar Ria, zo’n pop-up box vind ik mega-irritant. Tja, daar heb je absoluut een punt, maar het feit is en blijft dat het succesvol is om zo’n pop-up box in te zetten! En dat is tenslotte het doel... 😉 

    Mijn advies is om eens te kijken naar Thrive Leads, dit is een tool waarmee je (onder andere) op 9 verschillende manieren optin formulieren kunt maken. Je kunt zelf de plaatsing op je website bepalen en welke formulieren je wilt inzetten. Wil je nog een stap verder gaan, kan je zelfs je formulieren A/B testen (=splittesten, je kunt testen welke formulieren beter werken zoals bijvoorbeeld qua titel, teksten, button kleur etc.)
Thrive Leads voor je e-maillijst

Als bonus tip wil ik je nog geven:

Indien mogelijk, gebruik dan het woord ‘gratis’ in je tekst. 
Uit testen is gebleken dat men meer geneigd is zich in te schrijven wanneer het woord ‘gratis’ wordt gebruikt, ten opzichte van wanneer het woord ‘gratis’ achterwege blijft.

Wat voor vragen, tips, ideeën, feedback heb jij nog met betrekking tot het opbouwen van je e-maillijst?

Ik denk erover na om een gratis online training hierover te geven. Mocht je hier interesse in hebben, wil je dat dan hieronder met mij delen?

Klantgenererende Facebook Pagina

Meer Lezen?

In 5 stappen Facebook Messenger (chatfunctie) opze... Ontdek hoe je in 5 stappen Facebook Messenger (chatfunctie) op je Facebook Pagina opzet zonder ingewikkelde Facebook Messenger chatbot software (alhoe...
Facebook Première Wil je de voordelen van een Facebook Live video zonder dat je daadwerkelijk live gaat?Dat kan met Facebook Première! Ben je op de hoogte van de geweld...
Ontdek de Instagram Swipe Up Functie in je IG Stor... Je hebt via Instagram Story de mogelijkheid om vanuit je Instagram Story (verhaal) een link te delen naar een externe websitepagina. Je kunt via deze ...
5 redenen waarom je een Facebook Pixel op je websi... Adverteren op Facebook wordt door heel veel ondernemers ingezet als marketinginstrument om hun doelgroep te benaderen. En logisch ook, Facebook advert...
Facebook bericht inplannen (update 2018) Het inplannen van een Facebook bericht op je Facebook PaginaSinds medio 2018 is deze functie gewijzigd, en gezien de hoeveelheid e-mails die ik hierov...
  • Marieke schreef:

    Ik heb interesse in een online training