Hoe zet je Convertbox in om meer email abonnees (optins) & sales te krijgen vanuit je websitebezoekers
Één van de belangrijkste pijlers voor een succesvol bedrijf, is het opbouwen van een e-maillijst. Deze email- of namenlijst is het levensbloed van jouw bedrijf.
Het is dan ook cruciaal dat deze lijst blijft groeien. De lijst zorgt er namelijk voor dat jij aan jouw “fans” heel gericht een aanbod kunt doen, je waardevolle content rechtstreeks met jouw doelgroep deelt, je bouwt een band met ze op, je blijft 'On Top of Mind' en leidt ze naar jouw website.
De Convertbox is een waanzinnig effectieve tool die voor meer email abonnees en sales zorgt. In deze blog deel ik 7 manieren hoe je de Convertbox zo optimaal mogelijk inzet voor een zo groots mogelijk effect. Een soort van review in de vorm van een praktische handleiding.
7 manieren om Convertbox in te zetten voor meer
sales & email abonnees vanuit je website
Maak een slide-in opt-in formulier
Dit is één van de meest gebruikte manieren om Convertbox in te zetten. Op iedere pagina van je website zet je (als je dat wilt) een slide-in, in.
Wanneer jouw websitebezoeker terecht komt op een blogbericht of pagina over bijvoorbeeld ActiveCampaign (of email marketing) dan wordt er een ActiveCampaign slide-in box zichtbaar. Dat ziet er zo uit.
Op weer een andere pagina wordt bijvoorbeeld een Stappenplan slide-in getoond.

Het is dus mogelijk om verschillende slide-ins te gebruiken. Afhankelijk van wat je websitebezoeker op dat moment bekijkt of leest.
Heb je één weggever dan gebruik je daar de slide-in voor. Op termijn zul je waarschijnlijk nog meer weggevers maken want ik ga de komende tijd veel “weggevers” tips met je delen .
Maak een 'exit' intent' pagina overlay
Ik leg het je uit. Wat gebeurt er op het moment dat mensen je website verlaten? Laat je ze dan gewoon dat kruisje aanklikken of zorg je ervoor dat ze nog hun naam en email kunnen achterlaten? Dat laatste is natuurlijk super slim. Met de Convertbox regel je dit.
Op het moment dat een website bezoeker jouw pagina verlaat, verschijnt er een overlay. Op het volledige scherm ziet de vertrekkende bezoeker nog net jouw onweerstaanbare aanbod
Bijvoorbeeld:

Of deze (binnen een paar seconden heb je namelijk zo een andere variant gemaakt en kun je testen welke overlay het beste werkt).

Vind je een complete overlay een beetje too much, kies dan voor een box gecentreerd op de pagina.

Eerlijk gezegd vind ik deze optie mooier. Het is ‘clean’, helder en modern.
Maar…..uit tests blijkt echter dat het volledig bedekken van de pagina (eerste screenshot met overlay) veel beter converteert. En ja, uiteindelijk gaat het om het resultaat ;).
Super handig en gaaf aan de Convertbox is dat je allerlei variaties kunt maken om vervolgens te testen wat het beste werkt. Convertbox laat je door middel van statistieken zien hoeveel mensen je box bekeken hebben, hoeveel interactie er is geweest en hoeveel mensen zich hebben ingeschreven (in aantallen en percentages). And you know: Meten is weten, gissen is missen.
Een link klik voor optins
Deze optie gebruik ik consequent op mijn website. Je kunt een tekst link maken of een link maken op het moment dat iemand klikt op een afbeelding.
Dit converteert extreem goed!
Een welkom video slide-in voor de bezoekers die voor het eerst je website bezoeken
Heet je first time websitebezoeker welkom met een video. Hierin vertel je wat je doet, hoe je helpt en wat de eerstvolgende logische stap is. Persoonlijker wordt het niet
De wat meer gevorderde online marketeer kan zijn hart ophalen met alle targeting functies die Convertbox biedt.
Het segmenteren van je bezoekers
Persoonlijk heb ik deze optie (op het moment van schrijven) nog niet ingezet. Maar dat ga ik zeker doen omdat het een enorm krachtige manier is.
Wat betekent segmenteren van je websitebezoeker?
One size doesn’t fit all. Je gaat je websitebezoeker (of email abonnee) opdelen of opsplitsen in specifieke deelsegmenten. Die deelsegmenten hebben betrekking op specifieke interesses of behoeften van de uitgesplitste doelgroep.
Een voorbeeld om het te verduidelijken:
Als personal trainer kun je jouw website bezoekers segmenteren op basis van interesse:
- Afvallen (dit is weer uit te splitsen op behoeften in bijvoorbeeld mensen die 5 kg willen afvallen, 5-10 kg, 10-20 kg en 20 kg en meer)
- Fitter worden
- Betere voeding
- Krachttraining
- Uithoudingsvermogen
Op deze manier stuur je iedere doelgroep andere, veel specifiekere informatie.
Voor mij is het interessant om bijvoorbeeld ondernemers te segmenteren in :
- Starter
- 1-3 jaar ondernemer
- Vanaf 3 jaar
Of op basis van interesse gebied:
- Funnels
- Social Media
- Email Marketing
- Enz.
Segmenteer ik op deze manier, dan ben ik veel gerichter bezig. Want ik hoef geen Instagram tips te sturen naar iemand die alleen maar actief is op Twitter . .
Het tonen van (tijdgebonden) aanbiedingen/coupons
Maak een light box waarin je een countdown timer vertoont naar je aanbieding.
Jouw website bezoeker ziet een Convertbox met countdown timer wanneer een aanbod verloopt of met het aantal minuten dat ze nog van het aanbod gebruik kunnen maken. Het voorbeeld hieronder heb ik in een handomdraai voor mijn eigen website gemaakt. Klik hier om het aanbod in actie te zien (en ja jij mag er gebruik van maken )
De countdowntimers stel je in op een specifieke tijd (evergreen) of aflopend naar een specifieke datum (fixed date).
Je hebt zojuist zeven manieren gelezen hoe je Convertbox inzet voor jouw bedrijf.
Eerlijk is eerlijk nog niet alle strategieën heb ik op dit moment zelf toegepast. Maar ik gebruik Convertbox iedere dag en pas het meer en meer toe. Grote kans dat wanneer je mijn website bezoekt, je de boxjes overal ziet verschijnen .
De mogelijkheden zijn enorm en Convertbox is mijn nummer 1 leadgeneratie tool.
Vooralsnog rekent Convertbox geen maandelijkse termijnen, wat begin volgend jaar wel de bedoeling is. Je betaalt nu één keer een bedrag en je hebt lifetime toegang inclusief updates. Aangezien ik werk vanuit het motto: jouw succes is mijn succes en ik affiliate ben, wil ik je een aantal bonussen geven bij aankoop van de Convertbox via mijn link.
- Convertbox Tutorials
Mijn wens is dat jij vanaf de start succesvol bent met het inzetten van deze krachtige tool. Ik zal ‘over mijn schouder’ video’s maken hoe je deze tool inzet, waar je aan moet denken, tips, tricks en strategieën. - Online Training: In 9 Stappen Jouw Digitale Weggever Maken
In deze video laat ik je zien hoe je binnen no-time een digitale weggever maakt. Want een Convertbox zonder digitale weggever is als een appeltaart zonder appels.
- 14 dagen toegang tot mijn Innercircle.
Je kunt daar alle vragen stellen die je maar wilt.
Hoe maak je gebruik van bovenstaande bonussen? Stuur de bevestigingsmail van de aankoop van Convertbox door naar support@vankliknaarklant.nl.
That's it... Appeltje, eitje..
De Convertbox koop je met een 30-dagen niet goed, geld terug garantie mocht je twijfelen maar er eerst even mee willen oefenen.
Weet je nog een leuke manier om Convertbox in te zetten? Laat dan een reactie achter onderaan dit blogbericht. Zo leren we van elkaar. Sowieso stel ik jouw mening of vraag enorm op prijs. Uit oprechte belangstelling en interesse.
Wil jij je e-maillijst sneller laten groeien? Check dit artikel