In 5 stappen Facebook Messenger (chatfunctie) opzetten op je Facebook Pagina - Van Klik naar Klant | Ria Kaashoek
In 5 stappen Facebook Messenger opzetten op je Facebook Pagina

In 5 stappen Facebook Messenger (chatfunctie) opzetten op je Facebook Pagina

Ontdek hoe je in 5 stappen Facebook Messenger (chatfunctie) op je Facebook Pagina opzet zonder ingewikkelde Facebook Messenger chatbot software (alhoewel ik dit wel adviseer! 🙂 ).

Bekijk onderstaande video met de 'over-mijn-schouder-uitleg' instructie of de stappen eronder. 



1

Zorg dat je Facebook chatberichten functie op je Facebook Pagina aanzet


Let op: je kunt zelf niet zien dat deze inderdaad aanstaat, zorg dus dat je inlogt als pagina bezoeker. Bekijk eventueel bovenstaande video voor tips en instructies:

Het aanzetten van je Facebook chatfunctie op je Facebook Pagina:

Het aanzetten van je Facebook chatfunctie op je Facebook Pagina
2

Maak direct je chatvenster zichtbaar op het moment dat mensen op je Facebook Pagina komen

Door direct een chatvenster te tonen maak je het voor jou pagina bezoeker makkelijker (laagdrempeliger) om direct contact met je op te nemen. 
Je gaat naar Facebook pagina instellingen > berichten > algemene instellingen >
zet de functie 'Mensen aanmoedigen om chatberichten te sturen' aan

Chatvenster Facebook Messenger openen op je Facebook Pagina
3

Vertoon een Facebook Messenger begroeting

Maak een begroeting die mensen zien wanneer ze voor het eerst een gesprek met je starten via Messenger. Zie '1' in de afbeelding hieronder: "Hallo Ria, bedankt dat je via Messenger contact met ons hebt opgenomen...."

Facebook Messenger Facebook Pagina



Gratis Facebook Training


4

Direct je meest gestelde vragen vertonen (optioneel)

Om het voor jouw Facebook Pagina bezoeker makkelijker te maken, kun je de voor jou belangrijke vragen direct zichtbaar maken tijdens de Facebook Messsenger begroeting (zie stap 3 en afbeelding hierboven). Je kunt op deze manier jouw ideale klant, jouw Facebook Pagina bezoeker helpen een gesprek met je Facebook Pagina te beginnen. 

Let op: deze vraag wordt zichtbaar in je Facebook Messenger en je kunt via Facebook Messenger hier handmatig op antwoorden. Wil je een geautomatiseerd systeem en/of funnel dan adviseer ik je om een Facebook Messenger chatbot te gebruiken zoals Manychat of Inboxr
(zie overige tools/software eventueel:  essentiële tools voor je online business)

5

Expres Antwoord

Reageer direct, met een geautomatiseerd antwoord, nadat iemand een Facebook Messenger bericht naar je pagina stuurt. Je kunt de functie op 2 manieren activeren: 

1. de link aanklikken via instellingen > berichten > reactieassistent >
naar automatische reacties gaan 

Reageer direct, met een geautomatiseerd antwoord, nadat iemand een Facebook Messenger bericht naar je pagina stuurt. Je kunt de functie op 2 manieren activeren: 

1. de link aanklikken via instellingen > berichten > reactieassistent >
naar automatische reacties gaan 

Facebook Messenger Reactie Assistent


2. ga naar Postvak In en selecteer automatische antwoorden > expresantwoord

Facebook Messenger Expresantwoord

Is dit blogbericht waardevol? Vragen, opmerkingen, feedback, leuk verhaal, 'aha' moment?
Ik waardeer het enorm als je dit in een reactie hieronder achterlaat. In alle eerlijkheid daar floreer ik op en jouw reactie(s) geeft mij stimulans om door te gaan waar ik mee bezig ben ;). Mijn dank is enorm groot! 

 
Indien je wel gebruik maakt van Facebook chatbot software (zoals Manychat, MobileMonkey of Inboxr), hou er dan rekening mee dat je Facebook Pagina voor 31 juli 2019 goedgekeurd dient te worden voor ‘chatberichten op basis van een abonnement’  (subscription messaging)!



  • Marijke Kunkeler schreef:

    Ria, heel hartelijk dank voor je heldere ‘gebruiksaanwijzing’. Voor mij – als zelfstandig trouwambtenaar – is zo’n pop-up chat venster heel belangrijk. Ik zag het vaak langskomen, maar had geen idee. Nu wél – heel blij mee!

  • Ivette Bakker schreef:

    Hallo Ria, dank je wel voor je informatie. Maarre (jammer dat ik geen printscreen bij kan zetten), die tweede optie onder ‘een begroeting’ staat bij mij geen regel meer. Ik kan dus ook niet meer de vragen aanpassen. Nu heb ik wel een automatische begroeting maar die komt niet direct in beeld bij het openen van de pagina. Ik denk dat deze optie is verplaatst, maar kan hem niet vinden…Kun je me helpen?

    • Ria Kaashoek schreef:

      Hallo Ivette dankjewel voor je bericht. Ik heb geen enkel idee wat je bedoelt met ‘geen regel’ want daar heeft nooit een regel gestaan bij optie 2 (zie ook mijn video) ;). Ik heb geprobeerd jouw Facebook Pagina op te zoeken maar helaas kon ik deze niet vinden. Ik wens je nog een hele fijne dag!

  • Ricardo schreef:

    Ria, Bedankt Voor Deze Geweldige Eye-Opener!
    Wat mij toch vaker bij jou is opgevallen, is dat jij tussen alle Online Marketing Guru’s in Nederland die ik ken, weer iets verrassend weet uit te lichten, waar wij allemaal heel er blij van worden!
    Thank You Lady!
    https://www.facebook.com/ricardoaziz/

    • Ria Kaashoek schreef:

      Lieve Ricardo, JIJ bedankt voor je reactie en positieve bewoordingen! Daar word ik enorm blij van en geeft mij oprecht de motivatie om door te gaan waar ik mee bezig ben ;). Enne graag gedaan!

  • >
    Scroll naar top

    Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Tuurlijk, Ria!'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacyverklaring