Facebook Pixel - 5 redenen waarom je altijd een Facebook pixel op je website moet hebben

Adverteren op Facebook wordt door heel veel ondernemers ingezet als marketinginstrument om hun doelgroep te benaderen. En logisch ook, Facebook adverteren is de meest krachtige, geavanceerde en goedkopere tool om dit te bewerkstelligen.

Vandaag de dag zie ik dat ondernemers de meest krachtige tool van Facebook, de Facebook Pixel, nog steeds niet toepassen. Ontzettend jammer, omdat juist jouw websitebezoeker één van de meest interessante doelgroepen is.

Waarom zijn mijn klanten succesvol op Facebook?

Omdat zij gebruik maken van een Facebook Pixel!

Wat is een Facebook pixel?

Een Facebook pixel is een code welke door Facebook afgegeven wordt en je op je website kunt plaatsen. Zodra een bezoeker op je website komt, zorgt deze code ervoor dat deze bezoeker ‘opgeslagen’ wordt.  Jij kunt dan ALTIJD aan deze bezoeker een Facebook advertentie laten zien.

De pixel (code) registreert dus wie je website heeft bezocht.

5 redenen waarom je een Facebook Pixel op je website moet hebben: 

1. Stel, je bezoeker komt op je website maar verlaat je website weer zonder enkele actie. Jij bent nu in staat om een Facebook advertentie te sturen naar je websitebezoeker.

2. Eén van de meest krachtige wapens van Facebook is vergelijkbare doelgroepen. Hoe zou je het vinden als je op basis van de interesses van je websitebezoeker een vergelijkbare doelgroep kunt maken die 1.000 maal zo groot is?

Stel, ik bezoek jouw websitepagina en ik lees je blogbericht, salespagina of what so ever. Eigenlijk ben ik dan jouw ideale, potentiële klant (als het goed is). Je kunt nu Facebook de opdracht geven om een vergelijkbare doelgroep te maken van alle mensen die je website bezocht hebben. Hoe krachtig is dat?

3. Segmenteren
Je kunt niet alleen een doelgroep maken op basis van je websitebezoeker maar je kunt dit ook segmenteren (onderverdelen) in doelgroepen die bepaalde pagina’s op je website hebben bezocht. Jij weet welke websitepagina, artikel, blogbericht jouw bezoeker heeft bezocht en kunt op basis van deze gegevens GERICHTE Facebook advertenties sturen. Stel, jij hebt een e-book op je website staan. Ik kom op de landingspagina van je e-book maar ik schrijf me (om een of andere reden) niet in. Jij kunt mij dan via Facebook een advertentie sturen naar bijvoorbeeld een webinar.

4. Converteer je websitebezoeker tot Facebook Fan
Het voordeel van het hebben van Facebook fans is dat jouw fans:
– veel meer verbonden zijn met jou, je bedrijf en/of diensten en zij dus sneller geneigd zijn om iets bij je te kopen
– adverteren naar je fans exponentieel veel geld scheelt!

Een manier om je websitebezoeker te converteren in een fan is door middel van een Facebook Like ad:

Praktijk in de Roos

5. Verlagen van je Facebook advertentiekosten
Door het juist inzetten van je Facebook Pixel, zullen je advertentiekosten gehalveerd worden.

Spek jij liever Mark Zuckerberg met je Facebook Advertentiebudget? Of wil je Facebook Pixels inzetten om tegen lagere kosten je eigen kassa te laten rinkelen?

Wil jij effectief en optimaal gebruik maken van de Facebook Pixel dan heb ik een Facebook Pixel Power Training, een uniek aanbod tegen een spotprijs!

 

Facebook Pixel Power Training