fbpx

5 redenen waarom je een Facebook Pixel op je website moet hebben


Adverteren op Facebook en Instagram wordt door heel veel ondernemers ingezet als marketinginstrument om hun doelgroep te benaderen. En logisch ook, Facebook & Instagram adverteren is de meest krachtige, geavanceerde en goedkopere tool om dit te bewerkstellingen. 

Vandaag de dag zie ik dat ondernemers de meest krachtige tool van Facebook (en Instagram maar Facebook is eigenaar van Instagram..) de Facebook Pixel nog steeds niet toepassen. Ontzettend jammer, omdat juist jouw websitebezoeker één van de meest interessante doelgroepen is.  

Waarom zijn mijn klanten succesvol op Facebook en Instagram?

Omdat zij gebruik maken van een Facebook Pixel!

Wat is een Facebook Pixel?

Een Facebook Pixel is een code welke door Facebook afgegeven wordt en je op je website kunt plaatsen. Zodra een bezoeker op je website komt, zorgt deze code ervoor dat deze bezoeker 'opgeslagen' wordt. Jij kunt dan op ieder moment aan deze bezoeker een Facebook of Instagram advertentie laten zien. 

De pixelcode registreert dus wie je website heeft bezocht. 

5 redenen waarom je een Facebook Pixel op 
je website moet hebben

1

Facebook Remarketing

Stel je bezoeker komt op je website maar verlaat je website weer zonder een enkele actie te ondernemen. Door middel van de Facebook Pixel ben je nu in staat om een Facebook of Instagram advertentie te laten zien aan je bezoeker

2

Vergelijkbare doelgroepen

Eén van de krachtigste wapens van Facebook is vergelijkbare doelgroepen. Hoe zou je het vinden als je op basis van de interesse van je websitebezoeker een vergelijkbare doelgroep te kunnen maken die duizenden keren zo groot is?

Stel ik bezoek je website pagina, lees je blogbericht, verkooppagina of what so ever. Eigenlijk ben ik dan jouw ideale/potentiële klant (als het goed is). Je kunt nu Facebook de opdracht geven om een vergelijkbare doelgroep te maken van alle mensen die je website bezocht hebben. Hoe krachtig is dat?

3

Segmenteren​

Je kunt niet alleen een doelgroep maken van je website bezoekers maar je kunt dit ook segmenteren (onderverdelen) in doelgroepen die bepaalde pagina's op je website hebben bezocht.  Jij weet welke website pagina, artikel, blogbericht jouw bezoeker heeft bezocht en kunt op basis van deze gegevens GERICHTE Facebook advertenties sturen.

Stel, jij hebt een e-book op je website staan. Ik kom op de landingspagina van je e-book maar ik schrijf me (om een of andere reden) niet in. Jij kunt mij dan via Facebook een advertentie sturen naar bijvoorbeeld een webinar.

4

Converteer je websitebezoeker tot
 Facebook Fan & Instagram volger

​Het voordeel van het hebben van Facebook fans is dat jouw fans:

– veel meer verbonden zijn met jou, je bedrijf en/of diensten en zij dus sneller geneigd zijn om iets bij je te kopen
– adverteren naar je fans exponentieel veel geld scheelt!

Stel, jij hebt een e-book op je website staan. Ik kom op de landingspagina van je e-book maar ik schrijf me (om een of andere reden) niet in. Jij kunt mij dan via Facebook een advertentie sturen naar bijvoorbeeld een webinar.

5

Het verlagen van je Facebook advertentiekosten

Door het juist inzetten van je Facebook Pixel, zullen je advertentiekosten gehalveerd worden. 

Spek jij liever Mark Zuckerberg met je Facebook advertentiebudget? Of wil je Facebook Pixel inzetten om tegen lagere kosten je eigen kassa te laten rinkelen? 



Wil jij effectief en optimaal gebruik maken van de Facebook Pixel? Dan heb ik een Facebook Pixel Power Training, een uniek aanbod tegen een spotprijs! 

pinit fg en rect red 28

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

In 9 stappen een winstgevend en succesvol online bedrijf opzetten?

>